KONKRETNA INFORMACJA

Informacja zwrotna powinna być konkretna. Tylko konkretne in­formacje zwrotne są naprawdę pomocne. Na przykład:Lepiej powiedzieć: „Posłużyłeś się pretensjonalnym słowem «domostwo», «dom» byłoby zupełnie na miejscu”,zamiast: „Używasz za dużo wielkich słów”.Lepiej powiedzieć: „Układ ręki był dokładnie taki, jaki powinien być, kiedy uderzasz z bekhendu”,zamiast: „Masz dobry bekhend”.Lepiej powiedzieć: „Popełniłeś trzy błędy w wypracowaniu w słowach: «żaden», «rządzić», «pożądać»”, zamiast: „Dużo błędów ortograficznych”.Zwracaj uwagę na czynności, nie na intencje. Informacja zwrotna przyniesie większe korzyści i wywoła mniej odruchów obronnych, jeśli będzie dotyczyć bezpośrednio czynności, zamiast wynikać z odgadywania intencji kryjących się za postępowaniem ucznia. Na przykład:Lepiej powiedzieć: „Nie mogę przeczytać, co piszesz. Nie zostawiasz dostatecznie dużo miejsca między wyrazami, a twoje «o» wygląda jak «a»,zamiast: „Za mało się starasz: wciąż piszesz niewyraźnie”.Lepiej powiedzieć: „Mówiłaś tak cicho, że koledzy z ostatnich ławek nie słyszeli ciebie”, zamiast: „Staraj się przezwyciężyć nieśmiałość”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Nazywam się Izabela Berezowska i jestem stylistką modową. Bloga prowadzę w formie hobby. Znajdziesz tutaj artykuły modowe i także recenzje kosmetyków. Jeśli Ci się podoba to zapraszam do zostawienia komentarza.